Jak dobrać fason spódnicy do kształtu bioder?

Spódnica to część odzieży niezwykle lubiana przez kobiety. Jest wygodna, podkreśla talię oraz pokazuje piękne nogi. Świetnie wygląda w różnorodnych zestawieniach. Jak wybrać najlepszą dla siebie?

Spódnica – jak kupić odpowiednią? 

Przy wyborze idealnej spódnicy wiele zależy od figury. Nie liczą się tylko biodra, choć odgrywają niemałą rolę. Równie ważne są proporcje sylwetki. Duże znaczenie ma także styl. Kobiece części odzieży zawsze wybierane są z jakimś przeznaczeniem. Nie zawsze musi być to kolacja lub przyjęcie. Wiele osób ma taką pracę, gdzie elegancka odzież jest wymagana. Spódnicę można ubierać zarówno do wysokich szpilek, jak i trampek. Świetnie wyglądają w zestawieniu z bluzkami w stylu casual i klasycznymi koszulami. Na początek jednak należy wiedzieć, jaką spódnicę wybrać, aby była ona dopasowana krojem do kształtu bioder. 

Spódnice dla szerokich bioder

Sylwetka z biodrami o wiele szerszymi od reszty ciała to typ gruszki. Kobiety gruszki wyróżniają się dużymi biodrami, wąskimi ramionami i małym biustem. Jakie spódnice będą w tym przypadku najlepsze? Najbardziej polecamy te o kroju w kształcie litery A. Fason o długości midi podkreśli sylwetkę, tym samym maskując szerokie biodra i masywne uda. Te spódnice charakteryzuje podwyższony stan, co oznacza, że świetnie podkreślają talię. Dzięki temu sylwetka staje się optycznie drobniejsza. Jeśli masz szerokie biodra, musisz wybierać spódnice z lekkich materiałów, ponieważ dobrze ukrywają mankamenty, a sylwetce nadają proporcji. Poleca się unikać marszczonych i plisowanych spódnic oraz ołówkowych krojów. 

Spódnice dla kobiet z szerokimi biodrami i ramionami

Kobiety z szerokimi biodrami i ramionami mają sylwetkę zwaną klepsydrą. Jest to figura znacznie różniąca się od wymienionej powyżej. Taki typ sylwetki charakteryzuje się szerokimi biodrami, wąską talię oraz dosyć szczupłymi nogami. Kobiety świetnie wyglądają w obcisłych, ołówkowych spódnicach, które podkreślają ich talię oraz proporcje sylwetki. Dla pań, które mają trochę krągłości, poleca się plisowane spódnice stylem przypominające lata 50. Ten fason ukryje mankamenty, takie jak większy brzuch czy biodra, i przyciągnie uwagę do biustu. Długość nie ma tu znaczenia, klepsydry dobrze wyglądają zarówno w spódnicach kończących się przed kolanem, jak i w połowie łydki. 

Spódnice dla kobiet o wąskich biodrach

Taka sylwetka powszechnie nazywana jest chłopięcą. Charakteryzują ją wąskie ramiona i biodra, a także brak widocznych zaokrągleń. Sylwetką mogą pochwalić się niemalże wszystkie drobne kobiety, które mają szczupły brzuch, nogi oraz małe piersi. Przede wszystkim w tym przypadku nie sprawdzają się spódnice w kształcie litery A. Kobiety o takiej sylwetce źle wyglądają w długości midi. Najlepiej wybierać długość mini, która kończy się zaraz przed kolanem. Jaki fason jest najlepszy? Warto kupować spódnice, które rozszerzają się ku dołowi. Odciągną uwagę od wąskich bioder. Równie dobrze sprawdzają się te o kroju bombki. Dodają one figurze nieco krągłości. Nie zaleca się zakładać prostych, obcisłych spódnic, ponieważ jedynie uwidaczniają całkowicie prostą sylwetkę bez wcięcia w talii. 

Spódnice dla proporcjonalnej sylwetki

Co oznacza taka figura? Jest to sylwetka z widocznie zarysowaną talią, średniej szerokości biodrami i ramionami. Kobiety, które ją mają, są szczęściarami, ponieważ wyglądają niemalże we wszystkim dobrze. Ich biodra są lekko zaokrąglone i dobrze komponują się z resztą sylwetki. Mankamentów nie trzeba zakrywać, można jedynie wyeksponować zalety. Jakie spódnice zalecane są dla takiej sylwetki? Poleca się te o długości midi, z jasnych materiałów, które dodają lekkości stylizacji. Świetnym wyborem są również spódnice ołówkowe o długości mini podkreślające wcięcie w talii i szczupłe nogi. Z kolei odradza się te krótkie, mocno rozkloszowane, ponieważ obciążają sylwetkę, dodając jej optycznie kilogramów. 

Wiktoria Florek
Wiktoria Florek
Cudowne kreacje i nowinki na rynku kosmetycznym to jej konik. Artykuły związane z modą i urodą pisze już od 2017 roku, kiedy po raz pierwszy zetknęła się z copywritingiem. Ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie studentka psychologii. Prowadzi też firmę OpiszSię, specjalizującą się w tworzeniu treści na potrzeby sklepów internetowych.

Powiązane posty

Napisz komentarz

Ohmadame