Kampanie remarketingowe, czyli jak dotrzeć do potencjalnych klientów?

Autor: Adeolu Eletu, źródło: unsplash.com

Remarketing to jedno z narzędzi marketingu internetowego wymyślone przez specjalistów usługi reklamy kontekstowej Google Ads, mające na celu przywrócenie rzeczywistych i potencjalnych klientów na stronę.

Mówiąc prościej, narzędzie to pozwala wyświetlać odwiedzającym reklamy, które odpowiadają ich ostatniemu działaniu, a tym samym przekierowywać ich do odpowiedniej strony w Twojej witrynie. Najczęściej remarketing skierowany jest do tych użytkowników, którzy z jakiegoś powodu nie zdecydowali się zamówić produktu, zostawiając towar (lub usługę) w koszyku lub ograniczając się do jego obejrzenia.

Jak działa remarketing?

Aby zrozumieć zasadę działania remarketingu, trzeba wyjaśnić, co to jest reklama kontekstowa. W tym modelu reklamy są wyświetlane tylko tym użytkownikom, którzy wpisali w pole wyszukiwania odpowiednie zapytanie. System decyduje więc o wyświetleniu reklamy na podstawie „kontekstu” i jeśli użytkownik był zainteresowany określonym tematem, zobaczy związane z nim reklamy.

Z kolei remarketing to funkcja systemu reklamy kontekstowej. Gdy użytkownik odwiedza daną witrynę po raz pierwszy, otrzymuje własną etykietę w plikach cookie, które są następnie przechowywane przez przeglądarkę. Po opuszczeniu strony przez użytkownika zebrane dane są wykorzystywane do tworzenia i doboru reklam. Gdy użytkownik odwiedzi jakąkolwiek inną witrynę należącą do sieci reklamowej Google, widzi dokładnie taką reklamę, która przypomni mu o wcześniej odwiedzonym sklepie i niedokończonym zakupie, motywując go tym samym do powrotu. W tym wypadku więc „kontekstem” staje się określone zachowanie użytkownika.

Rodzaje remarketingu

Remarketing w wyszukiwarce. Remarketing w sieci wyszukiwania to narzędzie, które pozwala wyświetlać użytkownikom trafne reklamy w momencie, gdy czegoś szukają. Reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google i w innych wyszukiwarkach, jeśli są odpowiednio skonfigurowane.

Remarketing w sieciach reklamowych. Reklamy pojawiają się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w systemach reklamowych, takich jak aplikacje partnerów Google Display Network. Taka reklama nie zależy od zapytań i jest wyświetlana na podstawie działań użytkowników w Twojej witrynie.

Remarketing w e-mailach. Wiele serwisów do tworzenia i prowadzenia newsletterów wspiera również funkcję remarketingu. W zależności od swoich działań w serwisie, użytkownicy otrzymują e-maile z odpowiednimi komunikatami, na przykład reklamą produktu, który oglądali lub informacją o czekającym koszyku.

Remarketing w mediach społecznościowych. Remarketing jest również dostępny w większości istniejących sieci społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok, YouTube itp. Musisz podłączyć moduł śledzący żądanej sieci społecznościowej do swojej witryny, aby Twoje reklamy były wyświetlane na jej stronach.

Remarketing dynamiczny w Google Ads

Dynamiczny remarketing produktowy to inteligentne banery reklamowe oparte na specjalnym kodzie, które pokazują dokładnie ten produkt, który klient ostatnio oglądał. W ten sposób użytkownik widzi spersonalizowaną reklamę, która uwzględnia jego zainteresowania i potrzeby, co maksymalizuje skuteczność kampanii.

Remarketing jest niezwykle ważny dla firm, ponieważ łatwiej jest pracować z klientami już świadomymi firmy i potencjalnie gotowymi do zakupu. Kampanie remarketingowe mają więc za zadanie przywrócenie użytkownika do lejka sprzedażowego, aby dokonał zakupu.

Zdjęcie główne: Adeolu Eletu/unsplash.com

Powiązane posty

Napisz komentarz

Ohmadame