Matcha – co to i czy warto ją pić?

https://www.pexels.com/ Pixabay

Zielona herbata w proszku, czyli matcha, znana jest od tysięcy lat. Ceniona jest zarówno za swój wyjątkowy, lekko słodkawy smak lat, jak i ogrom dobroczynnych właściwości. Choć do tej pory znana była głównie w Azji, dziś zdobywa popularność także w Europie. Dowiedz się dlaczego warto zacząć pić Matche.

Matcha to bogactwo antyoksydantów. Jedna jej filiżanka dostarcza aż 137 razy więcej przeciwutleniaczy niż zwykła zielona herbata! Dlaczego są one tak ważne? Przeciwutleniacze (antyoksydanty) doskonale zwalczają wolne rodniki, które odpowiedzialne są za szybkie starzenie się organizmu. Antyoksydanty nie tylko korzystnie wpływają na nasz wygląd, ale i funkcjonowanie całego organizmu. Dzięki nim spada ryzyko wystąpienia chorób serca, cukrzycy czy nadciśnienia. Warto również wiedzieć, że matcha wykazuje się sinym działaniem przeciwnowotworowym.

Co wyróżnia matche?

Matcha obdarzona jest intensywnie zielonym kolorem, słodkim smakiem oraz nietuzinkowym aromatem. Proces jej produkcji jest bardzo czasochłonny, ale to dzięki niemu zyskuje tak cenne właściwości antyoksydacyjne.

Wytwarzana jest bowiem z liści krzewów, które na dwa-trzy tygodnie przed zbiorem są osłaniane przed działaniem promieni słonecznych. Ten zabieg spowalnia ich wzrost, a dzięki temu roślina ma czas na wytworzenie swoich drogocennych związków. Następnie liście są zbierane, suszone i ścierane na pył.

Inne dobroczynne właściwości machy

Matcha, poza dużą zawartością antyoksydantów, zawiera także L-teaniny. To aminokwasy niebiałkowe, które ułatwia wprowadzenie mózgu do wytężonej pracy przy jednoczesnym uzyskaniu stanu relaksu. Dzięki temu zwiększa poziom koncentracji, zapamiętywania oraz utrzymania jasności umysłu bez nieprzyjemnego efektu rozdrażnienia, jak to jest w przypadku kofeiny.

Matcha a odchudzanie

Zielona herbata w proszku wykazuje się także działaniem odchudzającym. Wszystko to za sprawą związku galusan epigallokatechiny, który przyspiesza metabolizm, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej oraz korzystnie wpływa na przyswajanie składników odżywczych. Co więcej, dzięki delikatnym właściwościom pobudzającym machy, ta korzystnie wpływa na podejmowanie aktywności fizycznej.

Matcha – jak przygotować?

Sproszkowaną herbatę możesz dodawać do jogurtu, koktajli, smoothie, a także dodawać do wypieków na przykład do ciastek, ciast, tortów czy innych deserów.  Przygotujesz z niej również bardzo popularną w ostatnim czasie matcha latte.

Zdjęcie główne: Pixabay/ pexels.com

Joanna Kowalczyk
Joanna Kowalczyk
Copywriterka z pasją i wyczuciem stylu. Na co dzień dostarcza czytelnikom garść inspiracji związanych z aranżacją wnętrz oraz newsy ze świata mody. Prywatnie miłośniczka kotów rasy sfinks, dobrych seriali na Netflixie i tajskiej kuchni. Oszczędności wydaje na podróże, dobrą kawę i pomidorki koktajlowe. Ceni minimalizm, bo nie lubi sprzątać.

Powiązane posty

Napisz komentarz

Ohmadame