Polecamy

Co pasjonuje mieszkańców różnych krajów

Co pasjonuje mieszkańców różnych krajów
/
/
Styl życia
Potrzebujesz ok. 6 min. aby przeczytać ten wpis

Press info

Analiza słownictwa, tweetów i wyszukiwania w Google, obejmująca 16 języków, wyłoniła najbardziej interesujące obszary dla różnych kultur. Dzięki Preply wiemy już, które języki najlepiej wyrażają konkretne emocje lub tematy, kto najczęściej rozmawia o jedzeniu, i które słownictwo uważane jest za najbardziej „stylowe”. 

Wielu z nas myśląc o kulturze, której przedstawiciele są zawsze uśmiechnięci i nie martwią się o jutro, zapewne wytypowałoby Włochów lub Hiszpanów. Badanie Preply ujawniło jednak dość zaskakujące wyniki. Języki europejskie, które odzwierciedlają bardziej swobodne podejście do życia to: polski, norweski i – stereotypowo – hiszpański. 

Język polski zajmuje również drugie miejsce pod względem zainteresowania modą, co przekłada się na o 54% więcej polskich wyszukiwań w tej kategorii w porównaniu z ogólnoeuropejską średnią. Język francuski natomiast, kojarzony z modnym Paryżem, zajmuje dopiero 6. miejsce w tej kategorii.

Język, którego Polacy używają w sieci, wskazuje za to, że w dość chłodny sposób i niezbyt często wyrażamy swoje uczucia – nasz rodzimy język zajmuje 11. miejsce w rankingu zainteresowania tematem miłości wśród 16 analizowanych języków.

Słownictwo pełne sentymentów: języki skupione na miłości i rodzinie

Który język jest najbardziej przepełniony miłością? Mamy jednoznacznego zwycięzcę. Język portugalski wyróżnia się na tle konkurencji jako posiadający ogromną liczbę słów związanych z miłością (277 synonimów słowa miłość) oraz imponującą liczbę tweetów i wyszukiwań w Google na jej temat.

Drugie miejsce może Was zaskoczyć. Język niemiecki sprzeciwia się stereotypom, plasując się na 4. miejscu pod względem liczby wpisów na temat miłości na Twitterze. Może się pochwalić także największą liczbą synonimów pieszczotliwych zwrotów do ukochanych (289) spośród wszystkich badanych języków. Niektóre z tych określeń mogą być nieco osobliwe, więc nie martwcie się, jeśli Wasz niemiecki partner nazwie Was „myszką”, „małym ślimakiem” czy „żelką”.

Angielski wyprzedza słynący z namiętności język włoski i zajmuje trzecie miejsce w rankingu. Choć powściągliwi Brytyjczycy plasują się na 9. miejscu pod względem liczby wyszukiwań tematów związanych z miłością, tweety w języku angielskim najczęściej dotyczą miłości i nic dziwnego, że to w tym języku powstały jedne z najbardziej znanych miłosnych wierszy na świecie. Język angielski plasuje się także na trzeciej pozycji, jeżeli chodzi o bogactwo słownych zasobów, umożliwiających wyrażanie miłości.

Ciekawostką jest, że ten sam ranking przedstawia się bardzo podobnie, jeśli chodzi o słownictwo związane z rodziną. Portugalski zajmuje pierwsze miejsce w tej kategorii razem z francuskim (który plasuje się na 6. miejscu pod względem języków miłości), a trzecie miejsce zajmuje angielski.

W związku z tym pojawia się pytanie, jakie języki znalazły się na końcu rankingu? Problemy z wyrażaniem uczuć mogą pojawić się w komunikacji językiem węgierskim, fińskim i szwedzkim, natomiast językami najmniej związanymi z rodziną są czeski, szwedzki i fiński.

Język w biznesie: technologia, praca i edukacja

Preply przeanalizowało, które kraje mają najbardziej zróżnicowane słownictwo dotyczące pracy oraz twittują i wyszukują najwięcej związanych z nią tematów. Okazało się, że język niderlandzki jest najbardziej skoncentrowany na biznesie i odznacza się na tle pozostałych szczególnie pod względem ilości wyszukiwań w Google. W tym języku zarejestrowano o 75% więcej wyszukiwań dotyczących pracy niż wynosi przeciętny wynik w Europie. Bezpośrednio po nim w rankingu znajdują się język angielski i duński.

Włoski, angielski i rumuński wyróżniają się najbardziej pod względem technologicznym. Pierwsze dwa zajmują wysokie miejsca co do ilości tweetów o technologii, natomiast rumuński wykazuje duże zainteresowanie tym tematem w Google. Rejestruje on aż o 84% większe zainteresowanie niż średnia europejska.

Czas wolny: sport, moda i sztuka

Oprócz pracy, języki mogą również odzwierciedlać nasze zainteresowania i to, co lubimy robić w naszym wolnym czasie. Tym, co łączy wszystkie europejskie kultury, jest miłość do sportu. Jednak niektóre języki wyrażają większe lub mniejsze zainteresowanie w tej dziedzinie. Najbardziej sportowymi językami są portugalski, niemiecki i duński, podczas gdy Finowie, Grecy i Szwedzi wydają się mniej rozmawiać na ten temat.

Jeśli jednak rozmowy o sporcie nie są Twoją mocną stroną, a interesujesz się modą, może Cię zaskoczyć, które języki są najbardziej „modne”. To nie francuski ani włoski, a niemiecki zajmuje pierwsze miejsce w tym rankingu. Niemcy kojarzą się ze znanymi markami jak Adidas, Hugo Boss, projektantami takimi jak Karl Lagerfeld i modelką Heidi Klum. Język niemiecki rejestruje ponad 249 różnych sposobów na opisanie stylu. Zaraz po Niemcach w rankingu zainteresowania modą znajdujemy się my, Polacy.

Mówi się, że obraz wart jest tysiąca słów, dlatego wyrażenie zainteresowania i opinii na temat sztuki może być dużym wyzwaniem dla użytkowników języka. Najbardziej artystycznymi językami są portugalski, holenderski i angielski, a na końcu w tej kategorii znajdują się węgierski, grecki i polski.

Wędrówki: przyroda i podróże w różnych językach

Które języki oferują najbogatsze słownictwo związane z przygodami? Angielski, portugalski i włoski wykazują największe zainteresowanie wakacjami i podróżami, w przeciwieństwie do fińskiego, czeskiego i rumuńskiego.  

Najbardziej „zielonymi” językami są francuski, holenderski i duński, ponieważ najlepiej opisują naturę, podczas gdy węgierski, grecki i czeski przejawiają najmniejsze zainteresowanie przyrodą.

Języki ewoluują na przestrzeni lat, aby dobrze odzwierciedlać potrzeby i cechy ich użytkowników. Poznanie ich złożoności, różnic i czasem zaskakujących podobieństw to jeden z aspektów, które sprawiają, że nauka języków jest tak przyjemna.

Metodologia:

Preply przeanalizowało trzy wskaźniki: różnorodność słów w danym języku dla każdego tematu, liczbę tweetów na dany temat w danym języku oraz liczbę wyszukiwań w Google na dany temat w danym języku. W badaniu wykorzystano też takie źródła jak Google Trends, narzędzia monitorujące media Roxhill i Brand 24, oraz słowniki synonimów online dla każdego języka.

Źródło: Preply

Zdjęcie główne: Helena Lopes/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Savoir-vivre – czy wiesz jak serwować właściwie potrawy?
/
Savoir-vivre – czy wiesz jak serwować właściwie potrawy?
Uroczyste przyjęcia, bankiety czy gale wymagają nie tylko eleganckich strojów, dobrych dań czy pięknej oprawy stołu. Podczas takich uroczystości liczy się savoir-vivre. Dowiedz się więcej!
5 najlepszych kremów do twarzy dojrzałej
/
5 najlepszych kremów do twarzy dojrzałej
Masz skórę dojrzałą, zauważasz u siebie pierwsze oznaki starzenia lub chcesz zwalczyć zmarszczki? Zobacz, jakie kremy są najlepsze do pielęgnacji dojrzałej cery.
Pixie cut – dla kogo to modne cięcie?
/
Pixie cut – dla kogo to modne cięcie?
Zastanawiasz się nad zmianą swojej dotychczasowej fryzury? Chciałabyś spróbować radykalnego i odmładzającego cięcia z pazurem? Postaw na pixie cut! Podpowiadamy, komu najlepiej pasują takie włosy!