Polecamy

6 super foods, które powinnaś mieć stale w swoim menu!

6 super foods, które powinnaś mieć stale w swoim menu!
/
/
Zdrowie
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Nie musisz wydawać fortuny, aby zainwestować w zdrowe i pełnowartościowe produkty. Wiele z nich mijasz na półce w sklepie i nie zdajesz sobie sprawy z tego jakie bogactwo witamin i minerałów w sobie kryją. Poznaj te 6 super foods!

Jajka

To tanie i bardzo zdrowe produkty. Oprócz dobrze przyswajalnego białka są również źródłem wielu witamin: A, D, E, K, a także B2, B9 i B12. Co więcej, zawierają potas, wapń, cynk, żelazo, selen, jod, magnez oraz kwas pantotenowy. Jajka są niskokaloryczne i posiadają również antyoksydany! Warto również wiedzieć, że żółto jest bogate w cholinę, która wspiera pracę mózgu.

Łosoś

Poza białkiem łosoś dostarczy ogromu kwasów omega 3. To właśnie one odpowiedzialne są za zmniejszanie stężenia triacylogliceroli, złego cholesterolu, unormowanie ciśnienia krwi, a także wzmacnianie układu immunologicznego. Co więcej, wykazują się działaniem przeciwnowotworowym, przeciwzapalnym, przeciwzakrzepowym oraz zapobiegają chorobom układu krążenia. Ponato korzystnie wpływają na stan skóry, włosów i paznokci.

Komosa ryżowa

Quinoa nazywana również komosą ryżową stanowi źródło białka, witamin, kwasów tłuszczowych, a także wykazuje się działaniem przeciwzapalnym, przeciwwirusowym, przeciwalergicznym i przeciwgrzybicznym. Co więcej, dzięki ogromnej zawartości antyoksydantów ma działanie przeciwnowotworowe. Oprócz tego, systematyczne spożywanie komosy ryżowej obniża poziom złego cholesterolu i przeciwdziała chorobom układu krążenia czy zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy.

Orzechy

Stanowią bogactwo zdrowych kwasów tłuszczowych, białka, są źródłem witamin E i K, tiaminy, kwasu foliowego, magnezu, potasu, miedzi i selenu, a także przeciwutleniaczy, karotenoidów i fitosteroli. Choć są kaloryczne dzięki dużej zawartości tłuszczu szybko przynoszą uczucie sytości.

Grapefruity

Te owoce bywają niedoceniane i bardzo często omijane wśród alejek z owocami. Choć są cierpkie w smaku doskonale wspierają odporność bowiem są źródłem witaminy C. Co więcej, obniżają poziom złego cholesterolu, regulują poziom cukry we krwi, dzięki czemu nie masz ochoty na słodkie, a także korzystnie wpływają na serce i układ krążenia. Poza wspomnianą witaminą C zawierają również A oraz witaminy z grupy B. Są bogactwem także potasu. Dzięki bogactwu drogocennych flawonoidów wykazują się działaniem przeciwgrzybicznym, przeciwbakteryjnym i przeciwnowotworowym. Te cierpkie w smaku owoce mogą uchronić przed licznymi nowotworami: szyjki macicy, prostaty, pęcherza czy żołądka.

Jagody

Już garstka jagód pozwala dostarczyć ogrom antyoksydantów, które spowalniają procesy starzenia się organizmu. Oprócz tego, obniżają poziom złego cholesterolu, wzmacniają naczynia krwionośne, dbają o układ sercowo-naczyniowy regulując ciśnienie oraz poziom cukru we krwi. Jagody polecane są w przypadku wystąpienia różnego rodzaju stanów zapalnych, bakteryjnych lub grzybiczych. Mają również właściwości przeciwnowotworowe. Są bogate w witaminy A, C, PP i B, a także cynk, mangan, selen i miedź.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy swędzenie po tatuażu to normalna reakcja skóry i jak sobie z nim radzić?
/
Czy swędzenie po tatuażu to normalna reakcja skóry i jak sobie z nim radzić?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego twoja skóra swędzi po wykonaniu tatuażu? Dowiedz się, dlaczego to jest normalne oraz jakie są najlepsze sposoby na opanowanie tego dyskomfortu.
Styl country w modzie – co ubrać?
/
Styl country w modzie – co ubrać?
Przeczytaj, jak stworzyć modną stylizację country na lato.
Nagłe wydatki? Pomóc może chwilówka
/
Nagłe wydatki? Pomóc może chwilówka
Chwilówki od lat cieszą się dużą popularnością wśród Polaków, nie bez powodu. Jest to metoda pozwalająca na uzyskanie dodatkowych funduszy w krótkim czasie, które pomogą pokryć nagłe i niespodziewane wydatki.