Zdrowy styl życia. O tych aspektach warto pamiętać

Fot. Edward Cisneros/ Unsplash.com

Na zdrowie i długość życia wpływ mają nawyki, które towarzyszą nam na co dzień. Zaczynając od snu i picia wody w dużych ilościach, a kończąc na spożyciu alkoholu czy wyrobów tytoniowych. Każdy z tych aspektów jest równie ważny dla dobrego stanu naszego organizmu.

Zdrowie przede wszystkim

Do zdrowego stylu życia trzeba dojrzeć, nie każdy zdaje sobie sprawę, jak ważne są codzienne nawyki. O czym należy pamiętać, a czego unikać?

1. Zdrowo się odżywiaj

Obecnie otoczeni jesteśmy przetworzonym, niezdrowym jedzeniem, które bardzo szkodzi zdrowiu oraz przyspiesza proces starzenia się skóry. Dodatkowym obciążeniem są konserwanty, sól i cukier w dużych ilościach.

Warto zwracać uwagę na etykiety, ponieważ pokarm jest paliwem dla naszego ciała i mózgu. Bez niego nie otrzymamy odpowiedniej dawki składników odżywczych, co wpłynie na naszą koncentrację i wydajność. Warto przygotowywać sobie zbilansowane posiłki, ewentualnie skierować się do dietetyka. Polecane jest ograniczenie mięsa na rzecz produktów roślinnych.

Fot. Obraz Lukas Bieri/Pixabay

2. Regularnie ćwicz

Nasze ciało to nasza świątynia, zatem warto traktować je dobrze. Sprawić, że mięśnie będą rozciągnięte i sprawne, a stawy nie odmówią nam posłuszeństwa. Oczywiście nie ma co popadać w skrajności, wystarczy, że codziennie zrobimy sobie 30 minutowy spacer. Dotlenimy ciało i sprawimy, że nasza sylwetka będzie dobrze wyglądać.

3. Dbaj o skórę latem

Mocne słońce w zbyt dużych ilościach może być destrukcyjne dla skóry. Promienie słoneczne doprowadzić mogą do poparzeń słonecznych, a nawet powstania czerniaka – złośliwego nowotworu skóry. Aby temu zapobiec, wystarczy zadbać o odpowiednią ochronę, czyli krem z filtrem. Ponadto z umiarem zażywajmy kąpieli słonecznych, bo piękna skóra to po prostu zdrowa skóra.

4. Skończ z używkami

Warto zrezygnować z palenia papierosów, szkodzą one zdrowiu, włosom, skórze… Najgorsze jest jednak bierne palenie, na które narażeni są najbliżsi palacza.

A co z alkoholem? W niewielkich ilościach nie jest on szkodliwy, ale jeśli nadużywamy tego środka odurzającego, możemy być pewni, że ucierpi na tym nasze zdrowie. Długotrwałe nadużywanie alkoholu może prowadzić nawet do marskości wątroby.

5. Zadbaj o swoją psychikę

Nie tylko ciało wymaga odpowiedniej troski, coraz częściej mówi się o chorobach, które dotykają naszej psychiki. Schorzenia natury psychicznej to zazwyczaj poważne i często ciężkie do zdiagnozowania choroby. Nerwica, depresja i całe spektrum chorób psychicznych pomiędzy nimi to wszystko, co może nam zagrażać. Bardzo ważne jest zatem dbanie o to, aby odpoczywać, ograniczać stres i żyć w harmonii z samym sobą.

6. Wysypiaj się

Sen pozwala organizmowi na regenerację, jego zaburzenie może spowodować skutki uboczne w postaci braku koncentracji, rozdrażnienia, a nawet schorzeń psychicznych. Warto zatem zająć się tym tematem, zanim będzie za późno. Zaburzenia snu występują wówczas, gdy śpimy codziennie mniej niż 5–6 godzin lub gdy sen jest przerywany. Na szczęście są na to lekarstwa, również te naturalne, jak np. olejki z CBD.

Fot. Obraz 溢 徐/Pixabay

Zdrowy tryb życia to przede wszystkim dbałość o wszystkie czynniki, które wpływają na nasze samopoczucie. Wykreślenie chociaż jednego z nich sprawia, że układanka nie jest kompletna. Dopiero, gdy połączymy je w całość, stworzymy zdrowe ciało i głowę, które służyć nam będą latami.

Klaudia Tomaszewska
Klaudia Tomaszewska
Lekkie pióro i miłość do pisania kształtowała na studiach dziennikarskich. Swoje doświadczenie zawodowe zaczęła zdobywać już w liceum. Ceni dobrze wykonany makijaż. Uwielbia delikatność i elegancję Francuzek. Fanka perfumiarni i indywidualnie dobranych zapachów.

Powiązane posty

Napisz komentarz

Ohmadame