Agencja SEO, która pokaże Ci podstawy pozycjonowania – jak ją wybrać?

Prowadzenie własnej firmy z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Jedni przedsiębiorcy borykają się z coraz niższą marżą, a inni z coraz większą konkurencją, przez którą coraz ciężej o klienta. Większość przedsiębiorców widzi w tym wszystkim jedynie swoją własną winę, np. źle wyceniony abonament czy zbyt niska jakość produktów, tak naprawdę jednak zazwyczaj problem leży gdzie indziej – w zbyt małej popularności witryny. W efekcie atrakcyjnego asortymentu nie ma kto od nas zakupić. Warto to zmienić i podnieść konkurencyjność swojej marki. Jak to zrobić Wykorzystując pozycjonowanie SEO.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces, który polega na poprawie widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google. Każda strona WWW po jej opublikowaniu z reguły nie budzi zaufania w algorytmie Google, tym samym ląduje na samym końcu listingu SERP (Search Engine Results Page). Celem pozycjonowania jest to, aby znaleźć się ze swoją domeną jak najwyżej, najlepiej na pierwszej pozycji i na samym szczycie. W teorii zadanie to brzmi prosto – należy zmodyfikować witrynę w taki sposób, aby jej zawartość była przyjazna dla robota Google, który ocenia to, co na niej się znajduje i czy sama strona WWW jest warta uwagi dla internauty. W praktyce jednak proces pozycjonowania to bardzo trudne zadanie, które może w niesprzyjających warunkach zająć więcej niż jeden cały rok.

Kto realizuje proces pozycjonowania?

Proces pozycjonowania jest bardzo trudny, a tym samym także wymagający względem osób, które podejmą się jego realizacji. Większość przedsiębiorców decyduje się na podjęcie współpracy z agencjami, które traktują proces pozycjonowania jako podstawę swojej działalności. Agencja SEO realizuje tego typu działania w najlepszy sposób, zawsze w pełni zgodny z wytycznymi algorytmu Google. Dzięki temu przedsiębiorca może liczyć na wysoką efektywność w połączeniu ze stosunkowo niską ceną. Na rynku znajdziemy także freelancerów. To zazwyczaj jedna osoba bądź kilkoro znajomych, którzy proces pozycjonowania realizują po godzinach swojej pracy zawodowej lub robią to wyłącznie ze względu na swoje ambicje czy chęć poszerzania horyzontów. Ich usługi mogą być nieco tańsze, lecz także mają gorszą jakość i niższą efektywność, gdyż każde zadanie musi przeprowadzić jedna osoba. To duże ryzyko popełnienia wielu bardzo kosztownych błędów, wśród których zdecydowanie największym jest usunięcie witryny z listingu Google. Agencje SEO doskonale wiedzą, co oznacza filtr Google i jak tego uniknąć, samodzielnie planują wszystkie strategie i wprowadzają je w życie.

Podstawy pozycjonowania – trzy niezbędne etapy

Pozycjonowanie to jedno z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych działań, które z tego względu dzieli się na trzy etapy. Pierwszym jest audyt SEO, który polega na dokładnej i wnikliwej analizie całej witryny pod kątem jej obecnego stanu. Pozycjonerzy oraz programiści oceniają zakres prac do przeprowadzenia i planują wstępny zarys kampanii, są także w stanie dzięki temu podać konkretną kwotę za wybrane działania.

W drugim etapie – on-site – należy zmodyfikować całą witrynę i jej kod źródłowy w taki sposób, aby strona była godna zaufania dla algorytmu Google. Zazwyczaj proces ten jest najtrudniejszy i może wymagać wielu miesięcy przygotowań. Należy przede wszystkim dostosować nagłówki, zmienić treści na stronie i nasycić je frazami kluczowymi, a także przyspieszyć jej działanie i wiele, wiele innych.

W etapie off-site chodzi o zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych, które należy umieścić wyłącznie na domenach o dobrej reputacji. Dzięki temu wzrasta pozycja naszej witryny.

Jak rozliczyć koszt pozycjonowania?

Pozycjonowanie można rozliczyć na kilka podstawowych sposobów. Pierwszym jest płatność za rezultaty. Z takiej formy rozliczeń korzystają z reguły przedsiębiorcy, który nie wykazują zbyt dużego zaufania wobec wybranej przez siebie i agencji i nie chcą płacić „w ciemno”, a jedynie za prawidłowo wykonaną pracę. Jest to dobry wybór ze względu na marginalną ryzyko, lecz także zły z powodu braku możliwości planowania budżetu. W jednym miesiącu faktura może opiewać na kwotę kilkunastu złotych, np. za brak efektów, podczas gdy w innym dobrze wypozycjonować się kilkaset fraz.

Drugą równie popularną metodą rozliczeń jest abonament. To dobra i stosunkowo tania metoda rozliczeń, która ma wielu zwolenników w całym kraju. Warto ją wybrać, jeśli chcemy zawczasu zaplanować budżet swojej firmy.

Co w pozycjonowaniu liczy się najbardziej?

Proces pozycjonowania jest trudny, delikatny i skomplikowany, a tym samym także narażony na popełnienie wielu bardzo istotnych błędów. Najmniejszym, wbrew pozorom, jest obniżenie pozycji wybranej strony w Google, a największym jej całkowite usunięcie z listingu. Na szczęście tego typu sytuacje stanowią obecnie rzadkość, gdyż coraz więcej przedsiębiorców wybiera do współpracy wyłącznie renomowane agencje interaktywne SEO.

Fot.: Jason Goodman/unsplash.com

Powiązane posty

Napisz komentarz

Ohmadame